Monday 16 May 2016

Perangai monyet

Its actually happened last year
During my internship
Until last week

Aku macam ni lah
Macam ni tu macam mana?
Aku kawan je dengan semua orang
Kawan. Okay, kawan
Selagi kau ada bende nak sembang, aku layankan jeee
Selagi kau tak melampau batas, aku okay jeee
Nak sembang semeja dengan kau, jauh
So kita sembang 2 meja lah ! Hahaha okayy lame
What I mean, is aku akan reply no matter what

Seriously tak attach sikit pun dengan mamat ni
I play my role as a friend
Begin with dia cerita problem kat aku bagai bagai
Until dia cakap, '' Aku bagi tau kau sorang je ni ''
I was like '' Okay ''
Sembang punya sembang bla blaa blaaa blaaaa
Sampailah termasuk bab kawen
Aku memang malas sikit bab bab macam ni
Sebab bukan goals aku mahupun kita
KITA, okay
Datang mana wujudnya kita entah aku tak faham
Pasal kawen ni
Kau nak cerita, boleh
Kau nak minta pendapat, aku bagi
Tapi perspektif aku memang jauhhhhhhhh terbawa lukisan hatimu punya jauh dia
Sebab apa? Kan aku cakap, bukan goals aku dalam masa terdekat nieyh
HAHAHAHA !

I was like
Apahal include aku dalam planning kau?
Come on, kita kawan jee dooooo
Dan kau tak faham bahasa
Dan aku malas nak layan orang tak faham bahasa nieyhhh
Okay blahhh !
Kau taknak diam, so aku lah yang diam
Just make it life more simple kan ? 
Escape is the best way
Okay bye

So sejak tu
Semua incoming call,  reject tak jawab pun tak
Semua text, aku tak baca delete terus
As time past by
Nahhhhhhh !
Hari tu dah bertunang
Dengan perempuan waktu dia sama belajar diploma dulu
Dengan perempuan yang dah kenal / bercinta (aku tak sure) selama 8 tahun
8 tahun okayyyyy bukan masa yang singkat
Mana aku tahu?
Well, satu perkara kau patut tahu
Ain Dzulaikha is a great stalker, bro ! 
Kau dah jadi macam orang bodoh rasanya kalau cuba menipu dengan aku

So the point are
Kau apahal ???
Sebenarnya ada awek dan taknak mengaku bila aku tanya
Dan kau kenapa perangai sembang future dengan perempuan lain?
Apahal ? Kau tak rasa macam bagi harapan ke?
Luckily, aku yang hadap situasi bangang nieyh
Aku memang ada trust issue sikit, eyh banyak
So benda nieyhhh ibarat macam angin lalu jeeee
Aku bukan frust ke apa benda ke apa
Cuma, wow ! Baguslah.
Dan sedikit kesian kat tunang kau sebab HAHAHAHA 
Perangaimu tak semenggah, bro
Lepas dah ada tunang, tak payah buat perangai monyet tu lagi
And after all, akhirnya kau dah ada pasangan
So selamat hidup aku daripada dengar planning2 bangang macam tu
HAHAHAHA

Dan yang tak bestnya
Apahal contact aku lagi
Ye aku tahu kau dah bertunang
Aku dah like pun
Eyhh hello, tak payah contact aku dah
Invitation wedding (if invited) dekat Fb pun boleh
Aku tak perlukan orang orang macam ni untuk terus hidup
Faham macam mana?
Aku ni bab bab meremove, mengignore dan mendelete orang dalam hidup sendiri tersangatlah champion
Tak susah mana pun
Serious tak susah
Aku cepat move on
Okay sekian !

*Ini bukan entry kecewa, ini entry mempersoalkan perangai yang macam monyet. Tak cukup dengan pisang yang satu. Sibuk cuba cari pisang yang lain. Dalam pada kau cuba buka kulit pisang yang lain, padahal kau baru telan pisang tadi. Faham macam mana? Dasar !!


Out of sight, out of mind


No comments: