Friday 6 May 2016

Part 2 : Cameron Highland, yawww !

02/05/2016
So, petang tuuu sampai lah kat CH
Bersama seorang Pensyarah Pengiring, Cik Ilya
Cik Ilya pun first time handle field trip
Tetiba Dr Nasrul tak jadi ikut
Mahu tak gelabah jadinya?
Hahahaha but she did it successfully !

So malam tu keluar makan and shopping sikit sikit
Then balik rumah, tidur
Since trip ni di dominasi oleh 7 orang perempuan
So, sewa 1 apartment je lahhh
Budak lelaki pula tumpang rumah kawan aku

Haaa cerita sikit pasal member aku
Hewhewwwww !
Nak mula pada mana eyh?
Haaaa Dr Nasrul bagi senarai tempat yang kena visit
Something like JOR, Ulu Jelai and apa tahhhh
Aku pula memang aim sebenarnya nak naik puncak
Nak pergi Stesen Meteorologi kat atas tuuuuu
But then, dia ignore jee

Masa tuuu memang tengah skrol Twitter
So so so aku search kat Twitter on the keyword Ulu Jelai
Nahhhhh ! Terkeluar conversation between Chan and kawan dia
After doing some investigation, aku tahu kawan dia kerja sana !
Haaa senang sikit kerja aku, boleh tanya kawan Chan je

And I get the contact number
So sembang sembang dan sembang !
Nasib baik kawan dia okayyyy
Okay laaa entertain aku yang memang cakap banyak nieyhhhhh
Means taklah aku tanya panjang panjang, dia jawab sepatah je
His friend give a great cooperation, information and accommodation
Thanks for everything, Yusof !
Next time I belanja u kita lepak !

03/05/2016
1st site visit is Stesen Habu
We are assist by En Najib, En Khairul Azman dan En Fahmi
After all that, perjalanan diteruskan lagi ke Brinchang dan petang tuuu jenjalan kat MARDI
Serius penat nak mamposss woiii !
Tapi seronok kannnnn
So penat tu cepat hilang, heh !
As for dinner, kitorang try Nasi Lemak Abang Strawberry
Okay laaa just nice
Sambal letak strawberry kan, sedap lah sedap
Pedas pun pedas, berair gak mata nieyhhhhh lepas makan

Petang tu sempat juga jumpa Yusof kejap
Ajak teman pergi ATM katanya
Padahal nak tunjuk skill drive dia
Ya ampun, nak tercabut nyawa woiiii
Gila punya Yusof ! Nyesai aku acah acah dia haritu
Kahkahhhhhhh !
Malam pun lepak juga
Yang ni paling seram
Bawa aku jalan malam malam, gelap pula tuuuu
But then, I enjoy the night ride

04/05/2016
Last day hereee !
2nd site visit was Ulu Jelai Dam
Gila besar dam and nak naik kat atas tuuuu wow !
Just wow ! Jauh 1 hal, jalan dia 1 hal
Nasib laaa tak rasa nak muntah
Ramai juga environmentalist kat sini
So, soalan demi soalan diajukan
Aku lebih suka diam dan dengar jeee
Apa yang aku nak tanya dorang dah explain dulu
Dan classmate pun dah tanyakan
So, lepas sesi soal jawab dan site visit
Apa lagi? Balik lahhhhhh woii !
Tak lupa sesi bergambar sebagai bukti lawatan
Dan nak buat kenangan
Kenangan, heeeeeeeeeeeeee






No comments: