Tuesday 27 September 2016

Obses

Last time aku ada baju putih masa raya tahun 2008.
Masa tu memang tekad nak tempah baju raya warna putih.
Masa beli kain pun, dorang serius tanya
Betul ke nak tempah baju putih ni?
Betul ke? Ye, betul. 
Keputusan aku untuk buat benda yang aku suka tak pernahnya tak betul.

Dan biasalah pemikiran pemikiran orang ni memang kadangnya entah apa apa
Eyhh kau ni macam tak lama nak meninggal ni
Eyhh pakai baju putih tak takut hilang seri ke masa kawen nanti?
Engkau boleh rilex sebab sampai sekarang pun aku belum kawen okay KAHKAH !

So, baju putih tuu aku tempah design macam 
HUHU macam apa???
Okay kain dia lipat macam kain batik dan baju tuuu buat belah kiri kanan macam kurta
Yes ! Kurta ! Tak tahu aku nak panggil baju tu design apa
Tapi aku taklah pakai masa raya pertama
Baju tu aku simpan untuk raya yang entah ke berapa baru aku pakai
Kenapa? Entah. 
Aku jenis yang bila ada event baru nak beli baju ke tempah ke apa ke
Dan lagi satu, aku bukan suka sangat pakai baju kurung so buat apa nak beli kalau tak pakai ?
Dari dulu. Yes,dari dulu.
Jadi, baju kurung atau baju berkain dengan erti kata lain cuma akan ditempah atau dibeli waktu menjelang musim raya sahaja.
ITU PUN DULU
Sekarang aku beli baju yang berkain atau dress untuk pergi majlis kawen, majlis kawen dan majlis kawen orang
Sebab aku belum ada idea nak match kan seluar dengan baju macam mana supaya aku tak perlu berkain dan nampak sopan di majlis orang

Kejap kejappppp
Apa benda entah aku taip !!
Seriusly zaman sekolah memang aku obses dengan warna putih
Kan putih tu melambangkan kesucian
Lantaklah kau lah nak fikir bajet bajet suci ke apa ke lantak lah apa aku nak tulis kat entry aku lantakkkkkk
Apa yang aku nampak
Bila kau pakai serba putih, kalau cantik lain macam tuuuu orang akan ingat dia ni baru lepas nikah nieyhhhh
Bila macam serabai sikit, orang akan ingat mesti baru lepas pergi orang meninggal
Hell no ! Sejak bila pergi orang meninggal ada dress code warna putih pulakkk
Entah apa apa okayyyy meleis sangat pemikiran tu

Aku sebenarnya tengah macam lost sikit nak taip apa
Tapi sebab nak taip juga
Hah lantakkkkk !
Bersepah semuaaaaaaaaaa
Okay nak cerita lagi
Masuk je poli aku dah tak obses dengan warna putih
Kenapa pun entah lah
Satu yang pasti, MANUSIA BERUBAH. 
Aku ulang nieyhhh MANUSIA BERUBAH UBAH
Aku lagi suka warna merah ! Aummmmm

Sehinggalah raya haritu
Aku beli dress putih
Naharammm dalam gambar nampak putih suci bersih !
Sekali sampai jadi warna beige
Tak, tak haram pun sebab memang warna dia beige !
Aku yang silap, ye silap aku 
Aku tak baca details sebab excited lebih !
Macam tu jugalah manusia, dari jauh nampak suci
Dekat dekat macam tahi
Okay tak ada kaitan pun. KAHKAH !

Dan hari ini,
Obses pada warna putih tu datang tetiba !
So aku beli lah baju putih, kain putih yang bercorak sama macam palazo Mama
Entah bila nak pakai pun aku tak tahu
Dia bila dah obses, ada pasal ke tak ada pasal ke aku beli jeeee
Nama pun obses, tapi realitinya aku tak macam ni
Ye, aku mana ada perangai macam nieyhhhhh
Hewhewwwwwww !
Ouh wait ! Haritu lepak dengan member pun ada pakai kemeja putih
Setelah bertahun juga tak keluar berbaju putih macam tuuuu

But then !
Banyak jeee barang aku warna putih
Even dah masuk poli yang masa tuuu semua barang kalau boleh aku nak warna merah 
Tapi tapi tapiiiiiii
Beg aku warna putih
Cover laptop aku warna putih
Samsung dan ASUS warna putih
Broadband dan Pendrive pun masih aku pilih warna putih
Aku siap beli highcut warna putih aka kasut sekolah warna putih lagi untuk pakai pergi kelas
See? Okayyy bye

Sejauh mana pun engkau menidakkan, 
ia tetap kebenaran. Pergi hadap !


No comments: