Friday 30 September 2016

Cengeng !

Sejam lagi nak habis September 2016 hey !
Wake me up when September end !
Hoii lama sangat tuu tidurnya pun adoi
Bukan tidur jeeeee
Sedar lah, sedar dan berpijak di bumi yang nyata okayyyyy

So, this is the 2nd weeks after my family sending me back here
Here where? UniMAP lah
Hostel okay, okayyyyyy hostel !
Masa nak balik tuuu sedih tahap tak boleh nak ampun
Time kemas beg dekat rumah pun sedih, entah apa apa
Tapi dah sampai sini okay je
Okay gila lepas dapat tingkat 4
Mampossss hostel tinggi gila paling atas !

Last week hari ke-3 aku kat hostel
Penat kemas barang pun tak habis lagi
Tetiba Hasyim call
Siot gila perangai
Saja acah acah ajak lepak laa bagai
Tanya aku kat mana
Padahal tahu aku dah balik sini
Maka, sebak lah di dada
Naharom betul
Dah jauh baru cari
Sebelum balik aku ajak lepak, tak mau !
No, bukan dia taknak. Cuma ada hal lain
So, aku faham.
Lepas 10 hari Hasyim call lagi, iaitu hari ini, baru tadi
Kahkah ini lawak !
Lawak laa sebab lepas kejadian Encik Zafir post Hasyim mencari suri rumah
Aku rasa nak gelak jeeeee
Sampai saat aku menulis, masih terngiang ngiang sembang Hasyim
HAHAHAHAAHAHA !
Kali ni aku pesan awal awal, nak sembang jangan sampai aku nangis !
Amaran keras.

Lagi satu, adik Yuha pula meninggal
Maka bertambah laaa kesedihan
Padahal aku mana pernah jumpa adik Yuha
Tahu tahu macam tu jeee dia ada adik kembar
Tapi sebab meninggal kan
Pergi tak kembali
Gila tak sedih?
Berita kematian kot, wajarlah untuk aku bersedih
Stay strong, Yuha !

Haaa lepas tu ayah kawan aku lagi kena tahan masuk hospital
Lepas tahu details kenapa bagaimana apa tuuuu
Maka berterusan laa kesedihannya
Hey Yusof ! Stay strong, keep faith, okay !
Penat dooo sedih !
Tapi bukan aku nangis teruk pun sampai mata bengkak
Tak ! Cuma sedih laa. Sedih sekejap jeee
Hari hari sedih pun tak boleh juga
Syahmi cakap nangis takkan dapat ubah apa apa pun
Ha ! Syahmi pun garang kenapa entah ?
Hey cepat je mata aku berair bila si Syahmi ni tak faham aku nak apa
Lepas tu bebel itu lah ini lah, sighhhhh !
Eyyyyy geram pulak aku. Nasib baik dah setel
Lastly, aku doakan semua orang dapat yang terbaik dan dipermudahkan segala urusan.
Jangan cengeng cengeng okay ! Hewhewwwww

Jangan lupa Tuhan.
Sekian coretan.

No comments: