Thursday 31 December 2015

Tuhan, mudahkan

Hari terakhir 2015
Apa aku buat?
Study la wehhhhh
Study group subjek EAT102 yang bakal di hadap pada 4 Januari 2016

With who?
Dengan sorang budak ni
Sebenarnya, budak ni aku usha lama dah
Sebab dia pelik atau rare
Yeah, rare
Yang rare nya dia selalu pakai topi pergi kelas
Dengan jaket dan kasut yang agak formal
Which is mana ada orang pakai macam tu pergi kelas ?


Since takde orang yang pakai macam tu pergi kelas
So yes, mata aku memang tertancap usha dia jeee
Kebetulan kawan aku duduk sebelah dia waktu Ujian 1
Dan dan dan kawan aku nampak dia sangatlah confident jawab semua soalan test tu
I was like, one fine day aku nak budak ni ajar aku
Dan dan dan, dia pun okay bila diminta tolong
Jyeahhh !

So today is the day
And after all
Yes, dia memang pandai dan faham setiap topik
Dan lebih penting, dia ada skill mengajar bagi aku faham
I was like, alaaa kenapa sebelum ni tak tegur minta tolong ajar
Then, dia ajar dan terus ajar tanpa memperlekehkan
'' Yang ni pun tak faham ke? ''
Melainkan 
'' Okay ni konsep dia and bla blaa blaaa . . faham tak? Kita cuba soalan ni ''
Ha ! Aku dah bagi tahu dia, yang aku memang zero
Nampak laa memang nampak effort dia nak bagi aku ni faham betul betul
Maka dengan itu, masa yang ada digunakan sepenuhnya untuk tanya dia apa yang tak faham 
Dan mana yang aku tak faham faham tuuu dia akan ulang sambil gunakan contoh yang lebih mudah aku faham

Thanks, kiddos
Jasamu dikenang
Semoga dipermudahkan
Esok jumpa lagi okay !

No comments: