Thursday 1 January 2015

Adios 2014 !

Selamat tinggal Wang Ulu yang rumahnya sempit, yang aku buat penyidai dalam rumah macam rumah kongsi pendatang asing, yang ada court tengah tengah tempat aku studyweek mula tengah malam dan yang ada banyak pilihan makanan sedap.

Selamat tinggal manusia yang aku tak tahu kau nak apa sebenarnya dari aku. Tapi aku layankan sebab tak melampau batas. Dan kau pun tetiba hilang. Aku okay. Sebab dah biasa dengan manusia perangai macam ni. Datang macam kilat. Pergi macam pelesit.

Selamat tinggal blok A1, aras 5, rumah depan lif yang aku buat penyidai juga sebab nak jemur baju bagi kena panas, bilik yang sejuk sampai tengahari pun tidur berselimut tebal, wifi yang laju sebab apa benda alah tuu dekat luar atas bilik saja, h/mates yang bagi pinjam dapur untuk aku buat sandwich, nasi goreng planta dan roti telur.

Selamat tinggal botol air warna putih biru yang aku tertinggalkan dalam bas. Tapi sampai sekarang tak dapat dikesan.

Dan selamat tinggal wira kelabu manual yang lampu depan pecah sebab aku langgar tiang signboard :( , yang aku tak pernah nak reti bawa elok elok.



Selamat tinggal 
beberapa ekor anak
 kucing comel yang 
mati sebab mak dia 
tak jaga elok elok,
 tau nak beranak jee

No comments: